Határtalanul 2023

Iskolánk hetedik osztályos tanulói a Határtalanul pályázat keretében négynapos kirándulás során ismerkedhettek a Felvidék földrajzi szépségeivel, kulturális és történelmi értékeivel.

Előkészítő foglalkozások

Földrajz- és történelemórákon tanulóink megismerkedtek a Felvidék természeti szépségeivel, történelemi és kulturális értékeivel, a felvidéki magyarság helyzetével, kultúrájával, mindennapi életével.   Az előkészítő foglalkozást június 2-án rendhagyó óra keretében szerveztük meg. A 7. c osztály tanulói powerpoint bemutatókkal készültek, melyben ismertették a másik két osztállyal a kirándulás programjában szereplő városokat, látnivalókat.

A tanulók beszámolója a kirándulásról (jún. 5-8.)

Utunk során először Alistálon álltunk meg. Az iskolában három tanóra közül lehetett választani; legtöbben a szlovákórára mentek. A második megálló Búcson volt, ahol a helyi összefogással létrehozott babamúzeumban csodálatos népviseleteket nézhettünk meg. Utunkat folytatva Kéménden a tájházba látogattunk. Ezután Körmöcbánya belvárosában tettünk egy sétát, és kaptunk egy kis szabadidőt is.

A másnapi reggeli után a szépséges bajmóci várkastélyt kerestük fel, amely alatt egy cseppkőbarlang is található. Sajnos az idő nem kegyelmezett nekünk a festői Csorba-tónál, amely a köd és az eső miatt nem mutatta meg igazi szépségét.

A harmadik napunk is esővel indult, de a sétát Késmárkon azért nem hagytuk ki. Jártunk a méltán híres cipszer fatemplomban, felkerestük Thököly Imre sírját, ahol elhelyeztük a koszorúnkat. Lőcsén is tettünk egy sétát, majd a Szepesi Múzeumban jártunk. A városháza megtekintése után leszakadt az ég. Szerencsére mire Iglóra értünk, újra kisütött a nap. Itt a városnézés után az állatkertben is jártunk. A Hernád-áttöréshez tervezett hosszú túra az előző napi esőzések miatt veszélyes lett volna, ezért csak egyórás sétát tettünk.

Negyednapra visszatért a kirándulóidő. Elhagyva a szállásunkat, Rozsnyó felé indultunk. Végre olyan időnk volt, hogy a panorámában is gyönyörködhettünk. Rozsnyóban a városnézés után betértünk a Bányászati Múzeumba. Hazafelé még Sajógömörön megálltunk Mátyás király szobránál. Meghallgattuk a legendát, hogy király létére miért van kapa a kezében.

Rengeteg élménnyel gazdagodva tértünk haza.

Hetedikes diákok

Értékelő óra

A kirándulás után tanulóink az úton szerzett ismeretekből, élményekből rendkívül színes útinaplókat állítottak össze. Készültek fényképes papíralapú naplók és ppt-k is. Az értékelő órán tanulóink powerpointok bemutatása során elmélyíthették a szerzett ismereteket, újra átélhették a kellemes élményeket. Az élménydús kirándulásra tanulóink sokáig emlékezni fognak, ismereteik bővültek, nemzettudatuk erősödött.

ppt Vadovics Roland 7c (2)